Gateau Opera

Denne laget jeg til meg selv som bursdagskake. Og den var f a n t a s t  i s k  god. En mørk sjokoladekake med mye, deilig kaffesmak, kan ikke slå feil i mine øyne.

Gateau Opera Camilla&SverreProject

Kaken bestod av lag med genoise sukkerbunn, kaffekrem og sjokolademousse. Jeg laget også en mørk sjokoladeglasur (ganache) som jeg helte over kaken mens den enda var kald fra fryseren.

Gateau Opera 2 Camilla&SverreProject Gateau Opera 1 Camilla&SverreProject Gateau Opera 3 Camilla&SverreProject

Alt i alt en skikkelige herlig kake, om enn en som krever at man mestrer litt basisteknikker. Dette var den siste sjokoladekaken!

Camilla&Sverre Project foregår her: En liten hyllest til Den Store Kakeboka.
Så langt har jeg bakt disse kakene.
Du er også hjertelig velkommen til å følge kakeprosjektet mitt på
Instagram @camillasphotos og/eller Facebook

 

 

One thought on “Gateau Opera

  1. Så fantastiske bilder! Denne skal jeg lage nå i helgen!
    Jeg skal ha hasselnøtt-marengsbunn, håper det blir godt.
    En utrolig flott blogg du har, jeg koser meg!
    Ha en deilig dag🙂

Leave a Reply

