Krydderkake med sjokolade i langpanne

Denne kaken stod på programmet for å bli bakt så mange ganger, men hver gang jeg leste oppskriften ble jeg litt satt ut av den. Til mitt forsvar var det i en periode hvor hjernen min gjerne senket tåketeppet for den minste ting. Men til slutt en dag bestemte jeg meg for å bare gjennomføre dette.

Kryddersjokoladekake 1 Camilla&SverreProject

Og jeg angret sterkt på at jeg ikke hadde gjort det før….!

Kryddersjokoladekake 1 Camilla&SverreProject (3)

Denne kaken er litt omstendig til formkake å være: Ja, du må riste nøtter. Ja, du må smelte sjokolade over vannbad. Ja, du må frem med kjøkkenmaskinen. Ja, du må lage glasur. Men når man er i gang, går det radig, og for min del oppdaget jeg at den var raskt i ovnen og fylte huset med deilig krydderduft. Og da det var tid for å smake: For en deilig kake! Nam nam! Tipp topp, tommel opp, og dermed kan enda en kake krysses av. Joohooo!

Kryddersjokoladekake 3 Camilla&SverreProject

Camilla&Sverre Project foregår her: En liten hyllest til Den Store Kakeboka.
Så langt har jeg bakt disse kakene.
Du er også hjertelig velkommen til å følge kakeprosjektet mitt på
Instagram @camillasphotos og/eller Facebook

Leave a Reply

