Bûche de Printemps

Det var litt ute av sesong for en Bûche de Noël, men i tråd med Hundremeterskogtemaet i Tigerguttbursdagen, synes jeg det passet bra med en Bûche de Printemps i stedet. Altså en vårstubbe med blomster og glade summende bier, i stedet for en julestubbe.

Bûche de Printëmps 1 Camilla&SverreProject

Oppskriften var enkel å følge og resultatet ble akkurat slik jeg håpet på. Moussen var fyldig og kremet. Den rant litt utover da jeg rullet kaken sammen, men det var likevel nok hold i den, til at det ble et generøst lag med fyll i rullen. Jeg følte vel at jeg gjerne skulle hatt litt trening i å montere og pynte en slik stubbe. Bildene klarer nok ikke yte smaken på kaken rettferdighet her: Det var en veldig god sjokoladekake!

Bûche de Printëmps 3 Camilla&SverreProject

Jeg glaserte og forsøkte lage bark og kvisthull. Bakeprinsen fikk æren av å pynte fritt med masse deilig marengspynt.

Bûche de Printëmps 2 Camilla&SverreProject

Marengsene har jeg laget etter oppskrift på pikekyss, og sprøytet ut i diverse blomster og bladformer. Biene er laget av modelleringssjokolade med vinger av mandelspon. De små “kvistene” som ligger rundt stubben (et forsøk på bark?!?) er laget av browniecookies, som jeg rullet sammen med en gang de kom ut av ovnen. Skulle ønske jeg hadde hatt en kul fjøl eller en tøff treskive å servere den på.

Bûche de Printëmps 5 Camilla&SverreProject

One more down….

Camilla & Sverre Project foregår her; en liten hyllest til Den Store Kakeboka. Dette innlegget er arkivert under rullekaker. Du vil kanskje også like:

rullekake med jordbær 3   Charlotte Royale Camilla&SverreProject 2   Rullekake med bringebærsyltetøy

Kakene og jeg er også å finne på Instagram: “camillasphotos”.
Følg gjerne Det store kakeprosjektet mitt på Facebook.

Leave a Reply

