Sjokoladeterte med chili

Jeg er ikke helt i bloggeform om dagen, men alle paiene og tertene er nå unnagjort {hurra}, og jeg skal se om jeg klarer å få presentert de siste her, og ønsker herved sjokoladeterten med chili velkommen til bloggs.

sjokolade og chli terte 1 Camilla&SverreProject

Vi smakte på den da den var relativt nylaget, bare latt den stå og sette seg i kjøleskapet en times tid, og jeg må innrømme jeg var biiiittelitt skuffet. Men så…. neste dag oppdaget vi at den ble bare bedre og bedre ettersom den stod i kjøleskapet. Da hadde chilismaken rukket å trekke seg ordentlig inn i fyllet og fyllet hadde satt seg til en nydelig glatt konsistens. Neste gang tror jeg at jeg tar enda mer chili i… Dette var virkelig en nydelig terte!

sjokolade og chli terte 2 Camilla&SverreProject

Det er viktig å bruke en god sjokolade her. En du synes smaker godt å spise som den er. Jeg valgte en økologisk variant som jeg har fått sansen for i det siste, med rårørsukker og 70% kakao. Jeg erstattet bringebærlikøren med kirsebærlikør, for det hadde jeg for hånden.

Chili 1 Camilla&SverreProject   Chili 2 Camilla&SverreProject   Chili 3 Camilla&SverreProject

Også laget jeg pynt av sukkersyltet chili, ved å følge oppskriften til sukkersyltet ingefær, som dere finner under ingefærkaken. Chiliene brukte jeg som dekorasjon, og de smakte veldig godt oppå, -spesielt på dag to.

sjokolade og chli terte 3 Camilla&SverreProject

Takket være en del trening, fikk jeg en nydelig sprø og flakete bunn. Ble litt stolt av denne, kjente jeg {blunksmilefjes}. Les mer om mine erfaringer om tertebunn her.

TIPS! Bruk en skarp kniv som du varmer i varmt vann til å skjære opp terten med. Varm den opp, tørk av fukten og skjær. Gjenta for hvert stykke.

Kun bilder her i dag, og jeg krysser av den nest siste terten!

Camilla & Sverre Project foregår her; en liten hyllest til Den Store Kakeboka. Dette innlegget er arkivert under terter og paier. Du vil kanskje også like:

Charlotte Royale Camilla&SverreProject 2   tertebunn 2 Hvordan lykkes med tertebunn

Kakene og jeg er også å finne på Instagram: “camillasphotos”.
Følg gjerne Det store kakeprosjektet mitt på Facebook.

Leave a Reply

