Sitronmoussekake

God påske!

Sitronmoussekake 2 Camilla&SverreProject

Håper dere koser dere der dere er. Jeg nyter solskinnsdager med kaffe i solveggen og lyden av ivrig fuglekvitter og smeltende snø. Svært takknemlig for lysere og varmere dager. En bildepost full av solskinnsgule sitroner, tenkte jeg derfor at kunne være på sin plass i dag.

Sitronmoussekake 3 Camilla&SverreProject

Denne kaken laget jeg til ei fin bursdagsjente tidliger i mars, og den fikk mye skryt. Jeg smakte på alle delene under tilberedningen, og var spesielt begeistret for det friske, lysegule og deilige sitronfyllet. At denne nydelige sitronmoussen gjerne kan serveres for seg selv, som en dessert i et lekkert glass, var en umiddelbar tanke.

Sitronmoussekake 4 Camilla&SverreProject

Bunnen er jeg litt usikker på om jeg har laget riktig? Det var ikke noe bilde i boken, så jeg var usikker på om røren skulle vendes mer og flyte utover (som en fransk makron), eller om denne er riktig slik jeg har gjort den her. Noen meninger? Uansett smakte det fortreffelig: sprø utenpå, seig innside, luftig og smakfullt sitronfyll. Jeg har lyst å lage denne igjen, og eksperimentere litt med hvor flytende makronrøren er før tørking og steking. Og kanskje få mer høyde på fyllet? Uansett utseende var det en herlig smakskombinasjon. Hører gjerne tilbake fra dere som har prøvd den.

Sitronmoussekake 1 Camilla&SverreProject

Nok en deilig kake, krysses herved av. Hei, hvor det går…

Camilla & Sverre Project foregår her; en liten hyllest til Den Store Kakeboka. Dette innlegget er arkivert under kremkaker. Du vil kanskje også like:

Charlotte Royale Camilla&SverreProject 2   ostekake med pasjonsfrukt 20   Norsk Bakt Ostekake

Kakene og jeg er også å finne på Instagram: “camillasphotos”.
Følg gjerne Det store kakeprosjektet mitt på Facebook.

Leave a Reply

