Mandelkake fra Hardanger

Denne fine mandelkaken var både grei å lage, og veldig god å spise. Ikke for søt, og med nydelig og tydelig smak av mandel og plomme. Bare en bildepost i dag, ingen oppskrift, men prosjektet er enda en kake nærmere målet.

plommer

Jeg må prøve den igjen når moreller er i sesong, selv om jeg tror plommer var et deilig alternativ for denne gang.

mandelkake fra hardanger 2

Vi spiste den avkjølt med vaniljekesam til, men jeg tror også den er deilig lun med vaniljeis. Eller krem. Alt er vel egentlig bedre med krem.😉

mandelkake fra hardanger Camilla&SverreProject 1

mandelkake fra hardanger Camilla&SverreProject 2

Ønsker dere en deilig dag!

Camilla & Sverre Project foregår her; en liten hyllest til Den Store Kakeboka. Dette innlegget er arkivert under nøttekaker. Du vil kanskje også like:
fyrstekake rett fra ovnen   kransekaketerte med aniskrem og jordbær   Nøttekake 16

Kakene og jeg er også å finne på Instagram: “camillasphotos”.
Følg gjerne Det store kakeprosjektet mitt på Facebook.

One thought on “Mandelkake fra Hardanger

  1. Pingback: Gøy med baketv | Camilla&Sverre Project

Leave a Reply

