Tøfferudkake

Nei da, nei da… dere som sitter og blar entusiastisk sammen med meg i Den Store Kakeboka, og ja: jeg vet dere er der…  Dere mangler ikke en kake i boka, men jeg har likevel lyst å vise frem – Tøfferudkaken, laget til en tøff kar som elsker Tøfferud-tog. Oppskrift til denne er barnas favorittlangpannekake med variasjonen av glasur fra Den Store Kakeboka’s langpannekake. Jeg lot glasuren bli kald og pisket den deretter opp med litt melk (ca 3-5 ss), for å få den ekstra luftig. Resultatet ble slik:

Her følger lysbildeshow av hele hele prosessen, til inspirasjon og informasjon, dersom noen får lyst til å lage en selv. Spør om du lurer på noe mer spesifikt, så skal jeg svare så godt jeg kan.

This slideshow requires JavaScript.

P.S. Den kjempefine kakegirlanderen er det tøffingens snille tante som har laget. Er den ikke flott? Til de som måtte være bekymret for den tilsynelatende brannfaren her: Jeg tok den bort da lysene skulle blåses ut, og har bare satt den på igjen for bildets skyld på slutten.

Sees snart med 2 prosjektkaker som er ferdig bakt og lengter etter å bli ferdig blogget også…  *joohoo*

Sverre Sætre kakeprosjektet foregår her; en liten hyllest til Den Store Kakeboka. Dette innlegget er arkivert under sjokoladekaker. Likte du dette vil du kanskje også like:

     

Kakene og jeg er også å finne på Instagram: “camillasphotos”.
Følg gjerne Det store kakeprosjektet mitt på Facebook

4 thoughts on “Tøfferudkake

  1. Så flott den ble! Fikk skikkelig lyst på sjokoladekake nå! Hihi😉
    Likte virkelig hvordan du fikk til de mørke områdene.😀
    Gleder meg til å se hva du finner på neste gang!😉

    • Tusen takk for kjempekoselig kommentar! Jeg har forsømt bloggen litt og svarer sent, beklager.😉 Sjokoladekaken ble ivrig fortært av en mengde små og større barn.😀
      Veldig hyggelig at du legger igjen hilsen her!❤

      P.S. De mørke områdene er rett og slett sjokoladesprinkler – jeg kjøpte en kjempepose med en god variant. Man kan også bruke revet sjokolade (bare tipser hvis noen leser dette og føler seg inspirert.)

Leave a Reply

