Sjokoladebrød

Det har vært mye trafikk her i helgen, og veldig mange som har besøkt pavlovaoppskriften. Håper dere får den til. Gi meg gjerne en tilbakemelding på hvordan det går.😉 I dag viser jeg ikke frem en luftig festkake, men en deilig liten røver av sjokoladekake.

Nøtteknasende, mørkt, saftig sjokoladebrød! Smaksmessig litt i samme område som brownies med frukt, men selvsagt luftigere og med deilige knasende sjokoladebiter og nøtter innimellom.

     

Sjokoladebrødet har stått på bakelisten lenge, men siden innkjøp og baking gjerne foregår på ulike dager her i huset, har ingrediensene til denne hatt en lei tendens til å forsvinne før de havnet i kakerøren. Nøtter nammm…. Marsipan nammm…. Tørket frukt nammm….. Sjokolade NAMMmmm…. Så når jeg endelig hadde alt i hus, og litt kommende baketid, var det bare å benytte sjansen.

     

Vanligvis pleier jeg å dele ut kakebiter så ikke dette prosjektet samtidig ender opp som et nytt Supersize Me prosjekt… men denne var underlig holdbar i kjøleskapet….

Den bare ble bedre og bedre, og stadig var det fristende med en ørliiiten skive til kaffekoppen, til potensielle mottakeres uvitende skuffelse, i det de forsvant tomhendt ut av dette hus…😉

Neste gang skal jeg vise dere hvordan dere kan sette sammen nøttekaken og sukkerbrødet, med jordbær & hvit sjokolade-krem og lage en deilig sommerkake.😉

Prosjektet går sin gang….

Sverre Sætre kakeprosjektet foregår her; en liten hyllest til Den Store Kakeboka. Dette innlegget er arkivert under formkaker. Likte du dette vil du kanskje også like:

     
Kakene og jeg er også å finne på Instagram; brukernavn “camillasphotos”.
Følg gjerne Det store kakeprosjektet mitt på Facebook

3 thoughts on “Sjokoladebrød

  1. hahaha, jeg ler meg i hjel. Supersizer du alle vennene dine?! Det er fantastisk, jeg tar med så mye lakris på jobb at de mener de skulle veid seg før og etter jeg begynte. Det er nok sant, men du har rett, vi kan ikke bare spise ALT selv. … ikke ALT… HEH HEH HEeEEEeehh

    nam nam! Den ser jo latterlig saftig ut! NOMS

Leave a Reply

