Pynteskolen: Sjokoladeformer

Snart i havn med sjokoladepynten dere! I alle fall de fra boken. Det finnes jo uendelig med andre muligheter også… Dette er sjokoladeformer, som er laget ved å stryke et tynt lag med temperert sjokolade på et bakepapir, og deretter stikke ut former med kakeutstikkere.

Jeg fant frem de minste jeg hadde. Et hjerte, en stjerne og en blomst: Så var det bare å stikke i vei!

Utfordringen her, synes jeg var å finne ut når jeg skulle stikke ut formene, eller med andre ord; hvor lenge skulle jeg vente? Den hvite sjokoladen satte seg senere enn den mørke, mye senere, så jeg brukte et par forsøk der, og kantene ble ikke så fine og rene.

Noen av blomstene fikk en liten dott med kontrast i midten og det gjorde prikken over i’en.😉 Alt i alt ble de relativt fine og morsomme, og jeg tenker at det må være gøy å lete frem små utstikkere i butikkene til dette formål i fremtiden.

Sverre Sætre kakeprosjektet foregår her; en liten hyllest til Den Store Kakeboka. Dette innlegget er arkivert under pynteskolen. Likte du dette vil du kanskje også like disse:

     

Kakene og jeg er også å finne på Instagram; brukernavn “camillasphotos”.
Følg gjerne Det store kakeprosjektet mitt på Facebook

2 thoughts on “Pynteskolen: Sjokoladeformer

Leave a Reply

