Pynteskolen: sjokoladeflak

I dag skal jeg vise dere noe gøy: Sjokoladeflak! Dette var enkelt og veldig effektfullt. Jeg bare helte temperert sjokolade over (ren og ubrukt) bobleplast, smurte litt ut med en liten slikkepott og lot det herde. Det gikk relativt raskt. Først en stund på benken, cirka 15 minutter, og så en liten tur i kjøleskapet.

Neste dag skrelte jeg av sjokoladen og knakk flaket opp i mindre biter. Voila!

Samme prinsippet brukte jeg på den marmorerte sjokoladen. Da med hylle”papir”-plast som underlag. Det var litt mer kinkig med hvit sjokolade, men resultatet ble morsomt!

P.S. Dette kan gi merkelige bivirkninger i form av at man søker huset etter morsomme ting å smøre smeltet sjokolade på…. hmmm….😀

Sverre Sætre kakeprosjektet foregår her; en liten hyllest til Den Store Kakeboka. Dette innlegget er arkivert under pynteskolen. Likte du dette vil du kanskje også like disse:

     

Kakene og jeg er også å finne på Instagram; brukernavn “camillasphotos”.
Følg gjerne Det store kakeprosjektet mitt på Facebook

One thought on “Pynteskolen: sjokoladeflak

  1. Hei:)
    Tusen takk for hyggelig melding på bloggen min:) Dine kaker ser jo fantastisk ut. Gøy å se! Jeg liker å lage mat i stort også, men de små sakene jeg lager er jo ekstra lite kalorier i;) Ha en fin dag!

    Hilsen Christel

Leave a Reply

