Pynteskolen: sjokolademønster …igjen

Som noen av dere vet, har jeg allerede forsøkt meg på sjokolademønster. Den gang bare med smeltet sjokolade. Resultatet ble dugbart, men jeg vil gjerne vise frem hvor fine de ble med temperert sjokolade. Her er de nettopp sprøytet ut på bakepapir. Jeg brukte faktisk bare en liten ziplockpose, som jeg klippet av et hjørne på.

Og de ferdige mønstrene:

De er harde og blanke. Jeg kan håndtere de uten at de knekker og smelter med en gang. Også er de jo veldig fiine!😀😀😀 (Helt objekivt sett, så klart!) Noen fylte jeg igjen med hvit sjokolade, og synes det ga en artig effekt. Her kan man jo leke seg helt villt med mønstre og fasonger av hjertens lyst.

Å lage disse går veldig raskt, når du først har temperert sjokoladen, vel og merke. Jeg lagret mine i en tett plastboks med papir mellom lagene, og det er veldig moro å stupe ned i pynteboksen for litt hjemmelaget pynt, når man skal legge kronen på verket. En eske med slike, må jo også være en utrolig hyggelig gave å gi til en glad kakebaker?

Sverre Sætre kakeprosjektet foregår her; en liten hyllest til Den Store Kakeboka. Dette innlegget er arkivert under pynteskolen. Likte du dette vil du kanskje også like disse:

     

Kakene og jeg er også å finne på Instagram; brukernavn “camillasphotos”.
Følg gjerne Det store kakeprosjektet mitt på Facebook

Leave a Reply

