Norsk Julekake

Rosinbrød og blånisser var så kos, at jeg prøvde meg på julekakeoppskriften med en gang! Deigen var lett å elte sammen. Jeg brukte prinsippet med å røre inn romtemperert smør delt i terningner til slutt. Lot deigen hvile i to timer og den hevet seg nydelig! Deretter bakte jeg to runde uten form, og la to andre i silikonformer (snøfnugg og hjerte), og lot kakene heve en time til. De fy-y-ylte huset med velduft under steking en stund senere….nam. Lagde like greit dobbel porsjon, slik at jeg har noen gaver på lur i fryseren.😉

Serveres med et generøst dryss med melis på toppen, eller i skiver med smør og brunost…

Oppskrift nummer 68… rykker stadig fremover i køen…

Sverre Sætre kakeprosjektet foregår her; en liten hyllest til Den Store Kakeboka. Dette innlegget er arkivert under julekaker og småkaker.

Tidligere publisert:

Klikk her for å “like” Det store kakeprosjektet Facebook

One thought on “Norsk Julekake

  1. Pingback: Engelsk Julekake | Sverre Sætre Prosjektet

Leave a Reply

