Rosinbrød

Tusen takk til alle som har vært på besøk i Nisseby, og som har lagt igjen så hyggelige kommentarer både her på bloggen og på facebooksiden. Veldig hyggelig! Håper flere fikk med seg det fine pepperkakehusinnslaget på God Morgen Norge og landslagskonditor, Mats Erland-Jensen! Spekket med gode tips! Jeg snekrer sakte sammen en post om monteringstips og lignende, men med en del sykdom i heimen, blir ikke blogg og baking (like) prioritert disse dager…😉 …så det blir ikke syv slag her i huset, og det blir (desverre) ikke alle julekakene fra Den Store Kakeboka. …men jeg kunne ikke dy meg å “slenge” sammen en deig til et rosinbrød i går morges, slik at vi kunne kose oss med det til Blåfjell samme kveld.

Jeg ble ikke helt venn med oppskriften. Det er noe som ikke samsvarer med ingrediensliste og fremgangsmåte. Og det var i alle fall ikke nok deig til min to-liters-form, så jeg doblet oppskriften, utelot 100 gram mel og tilsatte kardemomme. Ble ikke perfekt, men det smakte godt nybakt med smør og blånisser. Neste gang tenker jeg heller gi julebrødet på Trines Matblogg et forsøk: Det ser vanvittig godt ut.🙂

Fortsatt rikig god adventstid til alle som stikker innom her. Begynner julestemningen å komme krypende?

Sverre Sætre kakeprosjektet foregår her; en liten hyllest til Den Store Kakeboka. Dette innlegget er arkivert under julekaker og småkaker. Likte du dette vil du kanskje også like disse(pek på bildene for å se teksten):
  
  
Klikk her for å “like” Det store kakeprosjektet Facebook

2 thoughts on “Rosinbrød

  1. Pingback: Norsk Julekake | Sverre Sætre Prosjektet

  2. Pingback: Engelsk Julekake | Sverre Sætre Prosjektet

Leave a Reply

