Inspirasjonslenker!

Nå sitter jeg svært takknemlig i en, på nesten magisk vis, ren stue, med nyvaskede vinduer, levende lys, lys i trærne utenfor og adventstaken klar for tenning i morgen, og koser meg med de mange hyggelige kommentarene her på bloggen.

Det er en del spørsmål om hvor man finner alle oppskriftene, litt om inspirasjonskilder, litt om tekniske duppeditter og litt om erfaringer med oppskriftene, bakeformer og lignende. Så siden jeg ikke har noe nytt å presentere her enda, i påvente av at pepperkakehuset vårt skal ta sin endelige form, og siden jeg elsker vakre fotografier, mat tilberedt med kjærlighet, kreativ utfoldelse og praktiske duppeditter, og attpåtil er ivrig nettsurfer, bloggtilhenger og heftig begeistret for Pinterest, tenkte lage en liten ny spalte her:😀 Inspirasjonlenker!😀

Men først bare kort om oppskrifter: Poengterer at jeg kun er en glad amatør av en hjemmekokk og kakebaker, og har ingen tilknytning til hverken forfatter eller boken. (Annet enn at jeg er en stor fan og synes både Den Store Kakeboka og tidligere bøker av Sverre Sætre er supre bøker! Min favorittlektyre er nemlig kokebøker, og da gjerne av den søte sorten.) Å gjengi alle oppskriftene her, har aldri vært min intensjon, ei heller min rett, men mitt mål gjennom dette prosjektet er å utvikle mine bakeegenskaper, prøve ting jeg aldri har gjort før og forsøke å komme i mål med helsen i behold.😉 Med det sagt har jeg laget en liten seksjon med oppskrifter til favorittkakene mine.😉

Så dagens inspirasjonslenker, som jeg håper kan lede til nye gode opplevelser:

  1. Matbloggsentralen!Storartet initiativ fra de to fantastiske Ina’ene fra Mat På Bordet, og [kjøkkentjeneste] som har startet et nettsted hvor du kan finne alle medlemmene og deres matblogger under ett tak. Med utfordringer som gir et velde av lett tilgjengelige oppskrifter for ettertiden, slik som denne for spiselige julegaver. Bakeprinsen og jeg er for tiden i ivrig forberedelse til denne. Det finnes også kokebokanbefalinger, presentasjoner av noen av blogge(r)ne og lenker til alle de nyeste blogginnlegg fra medlemmene. Jeg oppdager nye herlige matblogginnlegg der hver dag.
  2. Joy of Baking.Fantastisk bakenettsted av ekteparet Stephanie og Rick Jaworski, hvor du ikke bare finner en ubeskrivelig mengde velprøvde deilige oppskrifter, men hvor de også i stor grad finnes som video, slik at du kan lære og se underveis. Engelsk tale. Jeg har flere favoritter, men for å nevne to; Red Velvet Cake og Chocolate Sugar Cookies. Nå klikk deg inn og finn dine egne favoritter, og fortell meg hvilke det er!
  3. JessicakesHun lager ikke kaker. Hun lager kunstverk!! Hun er til og med så snill at hun deler masse gode tips og ideer underveis. Jeg har en drøm om å en dag klare å lage denne.
  4. Mili’s SweetsSøte Milissa lager kaker, cupcakes og kakepynt, som er like fantastiske og søte som henne selv. Hun har sin egen bedrift og lager lekre kaker på bestilling, samt en Etsy-butikk hvor man kan spesialbestille kakepynt. Min favorittside er dog hennes facebookside, fordi hun er utrolig kreativ med smaker og beskriver i detalj mange av de herlige smakskomboene hun kommer på. Denne har jeg lyst til å prøve gjenskape.
  5. Martha StewartMartha får min siste lenke i dag: Ikke bare er det et overveldende nettsted med oppskrifter. Du finner også tips og triks til alt fra hvordan holde grønne dekorasjoner vakre gjennom julehøytiden, til hvordan brette formsydde laken. Akkurat i dag får hun min lenkeanbefaling av to grunner: Snøfnuggklipp og Cookie-app!

Nå skal jeg tilbake til et visst byggverk…

Har dere flere ting dere lurer på, er det bare å spørre, så skal jeg gjøre mitt beste for å svare dere. Så kjære leser; fant du noe spennede i lenkene og har du kanskje noen herlige lenketips til meg i retur?

 

Sees plutselig igjen🙂

 

Sverre Sætre kakeprosjektet foregår her; en liten hyllest til Den Store Kakeboka.

Her kan du se hvordan det går med prosjektet mitt.

Klikk gjerne for å følge Det store kakeprosjektet Facebook

2 thoughts on “Inspirasjonslenker!

  1. Pingback: Norsk Julekake | Sverre Sætre Prosjektet

  2. Pingback: Engelsk Julekake | Sverre Sætre Prosjektet

Leave a Reply

