Sjokoladeterte

En nydelig liten terte. Den var enkel å lage og det begynner bli veldig greit med både tertedeiglaging og terteform-kledning. (Denne har jeg til og med kjevlet ut, tynt og fint, og fikk neeesten kledd formen i ett helt stykke….!) Joohooo!😀

I oppskriften står terteformen oppgitt til 24 cm. Jeg brukte min fine (😀 ) Patisse form som er 18 cm stor, og tenkte at jeg bare skulle lage en minipai eller noe, om det ble fyll til overs. Tvert i mot så ble fyllet litt lavt i paiskallet (og det til tross for at kantene sank litt ned under steking). Og den ser litt annerledes ut enn på bildet i boken.Der ser det liksom ut som om den har hevet seg litt? Så mulig jeg har gjort noe feil underveis…?

Uansett: Den smakte DEILIG!🙂 Det er GØY å lage terter!!🙂

Sverre Sætre prosjektet foregår her; en hyllest til Den Store Kakeboka. Dette innlegget er arkivert under terter og pai. Likte du dette, vil du kanskje også like:
   
Klikk her for å “like” bloggen på Facebook



På gjensyn! :)

2 thoughts on “Sjokoladeterte

Leave a Reply

