Bringebærmoussekake …igjen

Gjensyn med bringebærmoussekaken. Denne forsøkt festpyntet til et bryllupskakebord til et vakkert, vakkert brudepar som nettopp giftet seg sist helg.😀😀😀 Jeg var så heldig å få smake på selve bryllupskaken i retur, og sier bare WOW!!

Jeg synes det var utrolig hyggelig å få gi bort en kake til kakebordet. Jeg forsøkte tenke på noe som var friskt og fruktig, men samtidig lekkert og smaksrikt. Jeg pleier ofte helle mot slike kaker i større festsammenhenger. Hva slags kaker liker dere å se på et kakebord etter en god middag?

(Word to the wise: marengs og regnvær… ingen god kombinasjon. Men prinsen erklærte, etter å ha spist så mye av restene at man skulle trodd kvalmen var overveldene…😀 …at myk marengs smaker som marshmellows. Så kakeprinsen, og tidsfaktoren, fikk ansvaret for å ta den oppmuntrende og avgjørende avveielsen om å la de stå på…)

Selve bringebærmoussekaken er veldig god og har havnet på flittig-laget og favoritt-listen😀 Så den kommer det snart en liten fremgangsmåte for her på bloggen….😉

Until then…😉

Sverre Sætre prosjektet foregår her; det glade vanvidd av et kakeprosjekt. Vil du bare se på bilder av alle kakene, kan du besøke sikleriet for inspirasjon.

Nå kan du også “like” det store kakeprosjektet på Facebook, og få alle oppdateringene på din hjem-side! :)

8 thoughts on “Bringebærmoussekake …igjen

  1. Denne så uimotståelig god ut! Og det fra en som egentlig ikke er glad i kaker … De “fingrene” du har rundt omkring, er det marengs eller noe annet? Her kommer jeg til å følge med!

    • Så hyggelig🙂
      Ja, det er marengsfingre rundt.
      Det er samme prinsippet som på sjokolademarengsmoussekake Jeg var jo en altslukende kakemons, men nå er jeg spesielt glad i moussekakene med mye bær, og frisk smak, gjerne en nøttebunn og minst mulig mel…😀 …skal få postet en oppskrfit på denne etterhvert. Den er blitt en gjenganger.😉
      Takk for at du stakk innom!🙂

  2. Dette er akkurat hva jeg trenger oppskrift på nå.
    Skal bake til et bryllup som er meget nært forestående.
    Den så fantastisk ut med de marengsfingrene

  3. Pingback: Bringebærmoussekake | Sverre Sætre Prosjektet

  4. Har enda ikke prøvd denne, men har veldig lyst til å prøve. Det skulle komme en fremgangsmåte, men den kom ikke …? Jeg lurer på hvordan du fester de marengsfingrene? Takk.
    Janne

    • Hehe… Nei der sa du noe! Sånn er det å love seg bort. Jeg trodde vel jeg skulle klare mer enn jeg faktisk klarer, da jeg satte i gang med prosjektet… Burde la seg gjøre å få til en fremgangsmåte på denne likevel.😉 Marengsen fester seg av seg selv!

      Må få komme tilbake til deg med denne, Janne -og tusen takk for hyggelig kommentar🙂

  5. Nei. sånn er det. Man tror man skal klare mer og så .. går livet videre🙂
    Jeg følger med prosjektet ditt, som du kanskje skjønner. Ikke så flink til å bake sjøl, men av og til blir jeg fristet og du har absolutt bidratt til det. Lykke til videre!
    Janne

    • Tusen takk for gode ord, Janne. Jeg følger med deg også – men er ikke så flink til å legge igjen spor etter meg. Må si jeg ønsker meg min egen Sareptas krukke…😉

      Ønsker deg en fin dag!
      Camilla🙂

Leave a Reply

