Blomster små, gule, blå, titter opp fra marken nå….

Hva i alle dager gjør disse vakre blomstene på en bakeblogg mon tro? Jo, det er selvsagt tid for en ny runde med pynteskolen, og kandisering av roseblader! Nesten… for, vel, jeg har ikke roser i hagen (i alle fall ikke enda), og siden spiselige blomster absolutt være fri for sprøytemidler, kan man heller ikke bare gå ut og kjøpe en bukett.

Så jeg startet en aldri så liten undersøkelse over hvillke blomster som faktisk kan spises. (Nå kan det kanskje nevnes at jeg er en person som intenst drømmer om å gå i skogen og plukke sopp, men som er så livredd for å plukke en dødelig giftig en, at jeg holder meg langt unna, til tross for soppkurv, soppkniv, soppbøker og utallige tips om soppkontroller…. Og de er jo ikke rent lite giftige, noen av disse vakre blommarna heller… så her må det levnes ingen tvil.)

Over på bildet ser dere et lite knippe nydelige blomster, som er helt trygge å spise: Kvedeepleblomst, stemor, markjordbær og syrin. For de som er ekstra interessert i tema kan jeg bare si at det er utallige sider om dette på nettet, og visstnok utrolig trendy å bruke blomster i maten nå for tiden. Jeg ble rent fasinert, der jeg satt og leste og leste. Men vær sikker før du spiser. Selv er jeg svært fornøyd med å ha avklart mine egne hagevekster, og skal heller fortsette med det det dreier seg om: Kakeprosjekt!😀😀😀 Sees snart for kandisering av blomster!

Åh-åh…! Jeg har spennende nyheter! Nå kan du “like”  Det Store Kakeprosjektet på facebook!😀😀😀 Det kommer ikke til å være en side med mye handling i seg selv, men ved å “like” siden, vil du få alle blogginnleggene på din “hjem”side, og det kan jo være en fin måte å følge med på det som skjer.😉 Så trykk på bildet under og “lik” i vei om dere har lyst:

Schnakkes!

Sverre Sætre prosjektet foregår her; det glade vanvidd av et kakeprosjekt. Vil du bare se på bilder av alle kakene, kan du besøke sikleriet for inspirasjon.

Nå kan du også “like” det store kakeprosjektet på Facebook, og få alle oppdateringene på din hjem-side!🙂

Leave a Reply

