Annerledes muffinglasur

Jeg har lyst til å vise en litt annerledes muffins-glasur med helt naturlige fargestoffer, som også smaker kjempegodt! Muffinene er blåbærmuffins som jeg har laget etter oppskrift fra boken: grunnoppskrift pluss frosne bær, som jeg vendte inn rett før røren gikk i formene.

Dette er rett og slett frosne blåbær, kjørt i en liten matmølle, sammen med melis til ønsket konsistens.

Det er nok best å bruke frosne bær, for de er allerede litt “brutt ned” av fryseprosessen. Jeg brukte her den lille hakkeren som følger med stavmikseren min, men en blender eller vanlig matmølle/foodprosessor fungerer nok også bra. Mengden justerer du etter som hvor flytende du vil ha glasuren, og hvor sterk farge. Bare noen få bær, gir en nydelig rosa glasur. Her har jeg brukt masse blåbær, og ikke så mye melis, så disse er litt flytende og knall-lilla! Til et barneselskap, ville jeg nok hatt glasuren litt fastere, for å minimere risikoen for lilla møbler og gulv.😉

Som alternativ kan man også kjøre bærene sammen med kremost, melis og kanskje litt vanilje… *nam*

Dagens lille tips!
Ønsker dere en deilig dag videre.🙂

Sverre Sætre prosjektet foregår her; det glade vanvidd av et kakeprosjekt. Dette innlegget er arkivert under tips og triks.
Vil du bare se på bilder av alle kakene, kan du besøke sikleriet for inspirasjon.

Leave a Reply

