Fruktkake

Fruktkake

Jeg kjenner at det begynner å tære litt på pågangsviljen. Det er så mye fristende i boken, men det skorter litt på overskuddet. Så derfor var lykken stor da jeg hadde vært klok å lage litt ekstra nøttebunner og legge på lur i fryseren. Nå trengte jeg bare vispe sammen den deilige lett vaniljekrem, som jeg føler at jeg begynner få litt dreisen på nå. Så var det bare å fylle bunnene, og legge på frukt og bær; jeg gikk for mango, kiwi og bringebær.

Og det ble jo fint. Og godt. Kanskje ikke stor konditorkunst (det enkleste er av og til det beste?) Og jeg later elegant som om det ikke står i oppskriften et tips om at kremen skal få stivne på bunnen for best resultat. Og at kaken i boken ikke er pyntet med en lekker sjokoladerull. Og et kandisert roseblad. Det får bli en overskuddsdagsaktivitet…

Jeg la det opp på et serveringsfat. Seks små porsjonskaker. Med frukt i mellom – og pinner av kvikklunsj.😀

…akkurat nå sitter jeg og drømmer om rester. Det er nok en mulig bieffekt av mitt store kakeprosjekt at man begynner utvikle en fast fysen på kake… og en utrolig skuffelse når alt er gitt bort.😀 Da er det bare å rulle opp ermene og bake mer! Hvilken skal jeg velge nå mon tro – noen innspill?

Sverre Sætre Prosjektet foregår her. Dette innlegget er arkivert under Frukt- og Bærkaker i Den Store Kakeboka.
Du vil kanskje også like:

Leave a Reply

