Blondies

“Blondies” … kan du gjette hva slags kake dette er?🙂

Jepp…! En hvit blondine-brownie, laget med hvit sjokolade!
Så er spørsmålet: Do blondes really have more fun?

Vel, med tanke på at jeg laget denne på et dels ukjent kjøkken, med dels uegnede redskaper, dels ukjent stekeovn og en altfor stor langpanne, heller jeg litt mot “nei”. Men kaken ble god for det. Jeg laget halvparten uten nøtter (det skulle være valnøtter i hele, i følge oppskriften) og tok heller alle nøttene i den andre halvparten, sammen med melkesjokoladelinser og pistasjekjerner… for å slå meg litt løs når jeg først var i gang.

Kaken skulle nok vært minst dobbelt så tykk. Jeg halverte steketiden og tok ut kaken da den begynte bli gylden, og satt den kaldt (ute i snøstormen *hehe) før den ble skåret i biter.

Personlig er nok ikke hvit sjokolade min favorittsmak, og denne kaken er en kandidat til listen over “ville ikke blitt laget-hadde det ikke vært for prosjektet”. Men jeg tenker at den hadde gjort seg ekstra godt med salte macadamianøtter i (nammmm) og kanskje til og med frosne blåbær. Så jeg, har faktisk(!), lyst til å lage den igjen….😉

Vil du se hvordan jeg ligger an med resten av prosjektet kan du sjekke progresjonssiden. Og har du bare snublet innom denne siden ved tilfeldighet, og lurer på hva i alle dager slags prosjekt dette er snakk om, ligger utfordringen ute her.😉

Ha en strålende kveld!

Dette innlegget er arkivert under sjokoladekaker. Du vil kanskje også like:

 

Leave a Reply

