Nøttemarengs

Jeg var i ferd med å lage sjokolademarengsmoussekaken (oh yeah… akkurat så deilig som den høres ut som) da jeg innså at mengden med sjokolademarengs ikke kom til å holde mål. Så jeg bladde ivrig opp på oppskriften på nøttemarengs og tenkte at da slår jeg to fluer i en smekk: mer marengs og enda en oppskrift nærmere målet i mitt Sverre Sætre Prosjekt.

Men vet dere hva? Jeg laget makroner!! Må bare le av de søte norske navnene på kakene her. Så det jeg lenge har hatt på bake-to-do-listen (har siklet på de lekre variantene inne hos Manuela i passion4baking), men det som har virket litt overkommelig og skummelt: DET har jeg laget!! Uten å være klar over at jeg gjorde det!!😀😀😀

De sprakk litt, men siden jeg jo gjør grundig research før jeg vandrer ut i ukjent terreng, aner jeg hvordan det kunne vært forhindret. Og det spiller ingen rolle. De ble lekre uansett. Og smakte godt. Veldig likt kranskekake😉 Og sjokolademarengmoussekaken synes jeg ble råflott med alle de fine pastellfargene på toppen.🙂

Ha en fin dag.

Vennlig hilsen Makronbakeren

Sverre Sætre Prosjektet foregår her. Dette innlegget er arkivert blant nøttekakene Den Store Kakeboka.🙂
Du vil kanskje også like:

Leave a Reply

