Marengsreder (igjen…)

Marengsreder (igjen…)

Boken åpner jo for litt variasjonsmuligheter av oppskriftene, og jeg har i grunn ikke tenkt å regne hver variasjon som en egen oppskrift. (Da blir dette fort et flerårig prosjekt….likevel fint om noen minner meg på dette, når jeg står fordypet i den femte utgaven av en eller annen lekkerbisken😉 )

Men disse ble så søte at jeg må vise dem frem likevel😉

Tror nok disse blir en slager her i huset. For det første er jeg veldig glad i porsjonskaker. For det andre er jeg veldig glad i å dandere mange typer porsjonskaker på et stettefat, for da ser det bare enda lekrere ut. For det tredje e-e-elsker jeg å piske marengs. Jepp – helt ærlig! Marengs er bare toppen. Tenk at en liten glassmanetaktig eggehvite kan bli til noe så lekkert.

Disse redene er fylt med en annen vaniljekrem enn sist, og marengsredene er drysset med hakkede pistasjenøtter før steking. Kiwi, blåbær og jordbær oppå vaniljekremen.

Nammmmmmm…

Sverre Sætre Prosjektet foregår her. Dette innlegget er arkivert under Frukt- og Bærkaker.
Du vil kanskje også like:

Leave a Reply

