Cupcakes

Cupcakes!

Åltså… jeg hadde ikke helt forstått den store cupkake-greia. Muffins med masse smørkrem på liksom? Men så begynte det hele å bli klarere…

Utfra hva jeg forstår er en cupkake laget med stivpisket eggedosis. En muffin med rørt smør. En cupkake er alltid dynket – og det mens den er varm, slik at dynken får marinert kaken skikkelig… En cupkake er alltid overdådig pyntet.

Dette du ser ovenfor er vaniljecupkakes, laget med hjemmelaget vaniljesukker av ekte vanilje, toppet med sjokolademoussekrem. Alt fra Den Store Kakeboka så klart😉 Nedenfor ser du en variant med ristede mandler på cupcaken. Det ga en deilig crunch.😉

De ble veldig gode. Overraskende saftig og med fyldig krem…. mmmmm… Jeg liker at det er skikkelig gode kremer, med vanilje, sjokolade, bær og krem. Ikke bare smør og melis og fargestoffer…

Dette er nok en kake hvor boken viser til mange variasjoner over samme tema. Jeg lagde også disse vaniljecupkakesene med bringebærmoussekrem (den samme som på bringebærmoussekaken) og noen med lett vaniljekrem, jeg har også lyst til å lage noen med sjokolademoussekremen med smør, og noen med marengs…

Hva var det jeg sa om kaker med mange variasjoner? Somebody stop me! 😀

P.S. dersom du er i det lekne hjørnet, men ikke føler for å leke på kjøkkenet, kan du jo teste ut bygg-din-egen-cupcake  🙂

Sverre Sætre Prosjektet foregår her. Dette innlegget er arkivert under formkaker.
Du vil kanskje også like:

Leave a Reply

